League of Legends (kısaltması LoL) bir MOBA oyunudur yani Multiplayer Online Battle Arena. MOBA oyunlarının hepsinde olduğu gibi LoL “kendi kuleni koru karşı kuleyi yık” amaçlı bir oyundur ancak bunları daha iyi anlamak için biraz MOBA oyunlarının tarihine inelim.
Popüler League of Legends oyunu için RP (Riot Points) alımı artık oldukça aranır bir duruma geldi. Ancak güvenebileceğiniz bir siteden üstelik ucuza alabilmek için onca site içerisinden karar verebilmek de oldukça zor. Bundan dolayı Sadeceon ile ucuz lol rp satın al bağlantısından ulaşabileceğiniz, ucuza RP satan güvenilir ödeme altyapısı olan bu siteyi rahatlıkla sizlere önerebiliriz. Sitede LOL dışında bir çok oyun için elmas ve e-pin kodu da satılmaktadır.
MOBA oyunlarının başlangıcı, belki bilmezsiniz, Blizzard Ent.’ın yaptığı World of Warfcraft oyununun (Apayrı bir MMORPG oyunu) Warcraft 3 isimli bir strateji oyununa uyarlanmasına dayanır. Bu oyunda oyuncular kendilerine verilen haritaların yanında kendi haritalarını ve hikayelerini yapıp oyun camiasına sunabilmektedir. Bunlardan en ünlüsü ise kule savunma oyunu olan DOTA olmuştur. Açılımını bilmekte fayda var Defence of the Ancients.
Kısaca DOTA’yı anlatacak olursam oyun başı herkes bir karakter seçiyor. Bu karakterler ile üç koridorlu olan oyun haritasında Creep denilen yaratıkları öldürerek altın kazanıyor. Bunlarla eşya alıyor ve karşı takımın, her koridorunda 3’er tane olacak şekilde, kulelerini yıkıp en son Ancient denilen karargahlarını yıkmaya çalışıyor. Bu oyun sırasında yüksek derecede takım oyunu, ileriyi planlama, karşı takımın planını bozma ve kendi planını takımın ile birlikte uygulama asıl esas. Sadece kule yıkma oyunu olmaktan ziyade aslında takımlı bir strateji oyunu.
Şimdi DOTA’yı bırakıp LoL’e geldiğimiz zaman çok büyük farklılıklar ve benzerlikler görebiliyoruz, yalnız bir bariz farkları var. DOTA bu oyunların başlangıcı ve arkasında bir şirket yok, sadece oyuncuların yaptığı bir çalışma. Ama LoL arkasında Riot Games şirketinin olduğu bir çalışma. Dolayısıyla ulaştığı oyuncu sayısı ve popülarite daha kısa zamanda daha fazla. DOTA dönemlerinde Riot Games tarafından fark edilmesi ve böyle bir çalışmanın yapılması aslında, nefis bir fırsatı kaçırmama örneği. Riot Games artık multi-milyoner bir şirket belki daha fazla. Aylık oyuncu sayısı dünya çapında 100 milyona ulaşırken; yıllık yapılan turnuvalarda 2017 ödül havuzu 4.95 milyon Amerikan Doları civarında çok büyük bir meblağ. Yalnız Riot Games de hep böyle değildi ve aslen iki üniversite öğrencisinin çalışmalarıyla başladı.
Riot Games isimleri Marc Merril ve Brandon Beck olan aynı evi paylaşan bu iki gencin işlerinden memnun olmaması ve böyle bir fikrin üzerine gitmeleri ile başladı denilebilir. İş dönüşü evlerinde neredeyse hiç mobilya olmayan ancak iki tane L şeklinde kurulu oyun bilgisayarları olan bu gençler diğer oyun şirketlerinden memnun kalmayıp kendi şirketlerini kurmaya karar verince başladı denilebilir aslında. Yapmak istedikleri oyun yüksek aksiyonlu ve yüksek stratejili bir oyundu. En sevdikleri oyunlar olan Dota: Allstars ve Starcraft: Aeon of Strife tarzı bir oyun yapma amacıyla yola başladılar ve nitekim de ilk işe aldıkları kişi Dota: Allstars oyuncu topluluğundan Steve Guinsoo Feak (Kendisi bir Dota: Allstars tasarımcısı).
Her başlangıç gibi bu başlangıç da zordu ve bir sürü başarısızlıkla doluydu. Kendilerinin de ifade ettiği gibi 2006’da başlayan bu proje tam bir bozgundu. Ben bu dönemlerde de bu oyunu takip etmiş birisi olarak diyebilirim ki evet gerçekten iğrençti, şimdiki sürümüyle o zamanki arasındaki fark anlatılamaz biçimde fazlaydı hatta ismi bile farklıydı “Onslaught”. Oyun sırasında arkada metal müzik çalıyordu ve Creep denilen yaratıklar şimdikinden çok farklı olarak iskelet tarzındaydı.
Dört aylık çalışmaları sonucu oyunları için bir yayımcı bulmak için toplantılara katılmışlardı ancak görüşmeler iki taraf için de iyi gitmemişti. Bu gençler anahtarı başkalarına teslim etmek istemiyorlardı ve böylece bundan vazgeçip kendi patronları olmaya karar verdiler. Bu bozgundan sonra oyun hakkında bir sürü şeyi değiştirip bugünkü haline daha yakın olan League of Legends: Clash of Fates’i çıkardılar. 2008’de pre-alpha olan bu sürüm daha sonradan tamamen alt yapı değişikliğine uğrayarak toptan bir değişikliğe uğramasına rağmen kısa bir süre içinde tekrar sonundaki Clash of Fates ismi atılarak 40 oynanabilir karakterle oyunculara sunuldu ve bu o zaman biraz garip olsa da Riot Games devamlı olarak oyunu geliştirmeye devam etti. Bu yazı yazıldığında ise tam olarak 141 oynanabilir karakter var ve artmaya devam ediyor.
Sonuç olarak bu hikaye kısa bir MOBA oyunu tanıtımıyla başlayıp League of Legends, Dünya’nın en başarılı online oyununun kuruluşuna geldi. Eğer biraz merak ve ilgi uyandırdıysam ne güzel. Yalnız söylemeden geçmeyeyim bu orta uzunluktaki yazı sponsorlu değildi.